Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Poslech artificiální hudby v mateřské škole
ZABLOUDILOVÁ, Martina
Cílem této bakalářské práce je vytvořit pro děti z mateřské školy nabídku aktivit, které jim přiblíží artificiální hudbu. Záměrem těchto aktivit je podpořit v dítěti vztah k hudbě, porozumění hudební skladbě a seznámit ho s hudebními nástroji. Teoretická část práce se zaměřuje na vývoj předškolního dítěte v oblasti emocí, představivosti, pozornosti a hudby. Dále charakterizuje poslechové činnosti v mateřské škole a metodiku těchto činností, a to v každé věkové skupině. Praktickou část tvoří nabídka činností spjatých s artificiální hudbou, které se prolínají všemi oblastmi vzdělávání.
Poslechové aktivity v praxi
Tetourová, Markéta ; Bajerová, Ludmila (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Autorský abstrakt Obsah této diplomové práce se věnuje poslechovým aktivitám v hodinách hudební výchovy na základní škole. Diplomová práce shrnuje historii poslechu hudby ve výuce hudební výchovy. Zabývá se postavením hudební výchovy a poslechových činností v Rámcovém vzdělávacím programu. Diplomová práce zahrnuje přehled všech nejčastěji používaných učebnic hudební výchovy pro základní školy. Učebnice jsou řazeny dle nakladatelství. Diplomová práce zkoumá, zda učebnice hudební výchovy pro základní školy zařazují práci s poslechem, jaké skladby k poslechu se v učebnicích objevují, jakým způsobem učebnice pracují s poslechovými ukázkami a zda poskytují dostatečné množství námětů pro tvořivou práci s poslechem. Další část diplomové práce popisuje obecnou strukturu poslechové hodiny, zabývá se integrativním přístupem k výuce hudební výchovy a mezipředmětovými vztahy. Nabízí přehledné rozdělení poslechových aktivit do několika skupin podle různých kritérií s cílem usnadnit přípravu vyučovací hodiny se zaměřením na poslech a usnadnit výběr poslechové ukázky. Výzkumná část diplomové práce předkládá přípravy na dvanáct vyučovacích hodin se zaměřením na poslech a tvořivou práci s poslechovými ukázkami. Realizace výzkumu proběhla na Základní škole Červený vrch, Fakultní škole Pedagogické fakulty a Matematicko-...
Současný stav poslechových činností v hodinách Hv na 1. stupni ZŠ a didaktické návrhy na zapojení těchto činností ve výuce
Poláčková, Marie ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím poslechových činností v současné české škole. Jejím hlavním cílem je posílit motivaci dětí k poslechu klasické hudby v současné praxi prostřednictvím jimi preferovaných skladeb. Práce obsahuje dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část analyzuje dostupné zdroje, které se vztahují k poslechu jako materiál pro učitele a učebnice s doložkou MŠMT jako jeden z nástrojů pro poslech. Zkoumá postavení poslechu hudby v současném českém kurikulu a představuje poznatky k poslechu z oblasti muzikoterapie. Praktická část analyzuje stav zapojení poslechu v současné škole a jeho podmínky. Dále zjišťuje spontánní preference žáků v oblasti poslechu klasické hudby. V návaznosti navrhuje, jak využít spontánních preferencí k zefektivnění výuky a podpoře budování vztahu dětí k vážné hudbě. Praktická část využívá výzkumné metody dotazování a experimentování. Výzkum přinesl pozitivní výsledky. Ukázal, že učitelé poslech do hodin hudební výchovy zařazují v průměru alespoň jednou měsíčně a ukázal okolnosti tohoto zařazování. Odhalil tři nejvíce dětmi preferované skladby a dvě skladby zcela nepreferované. Při použití těchto skladeb ve výuce se během experimentu ukázal, jak preferované skladby motivují děti k jejich poslechu.
Poslech zpěvu pedagoga v mateřské škole
KOMÁROVÁ, Simona
Cílem bakalářské práce je vytvoření námětů pro využití zpěvu pedagoga k rozvíjení základů poslechu hudby v MŠ, jejich realizování a vyhodnocení. Teoretická část představuje zpěv jako hudební umění v estetickém a psychologickém kontextu, specifikum hudebního vnímání v předškolním věku a využití zpěvu k rozvíjení základů poslechových dovedností. Obsahem praktické části je vytvoření programu poslechu písní pro děti v mateřské škole v rámci integrovaného tematického vzdělávání. Realizace programu je průběžně vyhodnocována dle předem vytvořeného evaluačního plánu. Využity jsou přitom metody přímého pozorování, pozorování videonahrávky, nestandardizovaný test hudebnosti a rozhovor s dětmi.
Vybrané aktivity související s hudbou ve volném čase žáků 2. a 3. tříd základních škol
LÍVANSKÁ, Lucie
Práce se zabývá hudebními aktivitami dětí mladšího školního věku. Teoretická část se věnuje pojmu hudba a volný čas, funkcím hudby, aktivnímu a pasivnímu využití hudby. Dále je charakterizován mladší školní věk a pojem hudební tvořivost. V souvislosti s hudební tvořivostí jsou popsány její rysy a psychologické předpoklady. Praktická část se věnuje vybraným hudebním aktivitám žáků 2. a 3. tříd základních škol. Prostřednictvím dotazníků je zjišťováno, jak se žáci těchto tříd věnují hudebním aktivitám ve volném čase. Zjišťuje, zda se žáci věnují hudbě aktivně nebo pasivně.
Hudba interpretovaná pedagogem v mateřské škole
KREJCAROVÁ, Jana
Cílem této bakalářské práce je vytvořit nabídku aktivit pro děti z mateřské školy s využitím hudby interpretované pedagogem. Cílem aktivit je vlivem vzoru pedagoga podněcovat v dítěti vztah k hudbě a hudebnímu nástroji. Teoretická část se zabývá hudebním vývojem předškolního dítěte, poslechem hudby v tomto věku a rozvojem poslechových dovedností. Dále jsou charakterizovány hudební činnosti a využití hry na hudební nástroj v kontextu současného vzdělávání v mateřské škole, zmíněn je význam osobnosti pedagoga. Obsahem praktické části je nabídka aktivit s využitím hry pedagoga na klavír a kytaru, ověřování těchto aktivit v mateřské škole a následné vyhodnocení dle předem stanoveného evaluačního plánu. Přílohou bakalářské práce jsou audiozáznamy klavírní hry autorky práce z realizace programu.
Chování posluchačů hudby z generace Y v době digitální distribuce hudby
Kohoutová, Barbora ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce Chování posluchačů hudby z generace Y v době digitální distribuce hudby se zabývá procesem poslechu hudby a zvyklostmi s ním spojenými u posluchačů z generace Y. Digitální doba přináší posluchačům nové kanály, jejichž prostřednictvím je možné hudbu poslouchat, jako jsou streamovací služby (Spotify, Apple Music a další), weby umožňující poslech hudby, online rádiové vysílání nebo formát MP3. Jako výzkumná metoda byl zvolen kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny se vzorkem deseti respondentů. Cílem této diplomové práce je nastínit reflexi posluchačského chování respondentů. Práce se snaží zachytit jejich pohled na používání různých kanálů pro poslech hudby a na jejich pozitivní a negativní stránky. Věnuje se také tomu, jak si posluchači vybírají interprety a skladby k poslechu, jak přicházejí k nové hudbě a jak přistupují ke sdílení hudby na sociálních sítích. Otázkou, kterou se snaží tato práce zodpovědět, je také, jakou roli pro posluchače z generace Y v dnešní době hrají fyzické hudební nosiče. V závěru práce jsou uvedeny poznatky, které byly získány výzkumem, jejich interpretace a srovnání s předešlými výzkumy a publikacemi, které se zabývají poslechem hudby v době digitální distribuce hudby.
Hudba v životě dítěte předškolního věku
PELOUCHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Hudba v životě dítěte předškolního věku" se snaží ukázat na možnosti a přínos využití poslechu klasické hudby v životě dětí. Teoretická část definuje pojmy z hudebního umění, zabývá se funkcí hudby a psychologickým dopadem hudby na dítě a člověka obecně. Současně jsou zde uvedeny pozitiva a rizika působení hudby na dítě a zabývá se také důležitostí výchovy k hudbě a jejímu poslechu. Praktická část seznamuje s projektem, který je zaměřen na poslech klasické hudby a užití jej s dětmi předškolního věku. Dále zde odkrývá vnímání a porozumění této hudbě ze strany dětí. Praktická část je doplněna o výzkum, jehož cílem bylo zjistit motivaci rodičů k hudebnímu vzdělávání jejich dětí. Součástí práce je přiložené CD, na kterém jsou zaznamenány rozhovory s respondenty.
Rozvoj hudebních činností v předškolním vzdělávání
SEBEROVÁ, Eva
Práce se zabývá podporou a rozvojem hudebních aktivit u dětí předškolního věku v mateřské škole. Jejím cílem je vytvoření uceleného náhledu na současné pojetí hudební výchovy v mateřských školách a na pozitivní vliv hudby na celkový rozvoj jedince v oblasti fyzické, psychické a sociální. Upozorňuje na rizika nevhodných pedagogických postupů ve vztahu k dětem a jejich talentům obecně a naopak ukazuje cestu k vytvoření pozitivního vztahu k hudbě pro celý další život.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.